Minőségbiztosítói feladatok ellátása a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatalnál

Kihívás

Az informatikai projektek során gyakran merülnek fel vitás kérdések a Megrendelő és a beszállítók között: követelmények értelmezése, projektterjedelem túllépése, kommunikációs nehézségek. Ezek a problémák kockázatot jelenthetnek a projekt sikeres teljesítésére.

Megoldás

Minőségbiztosítói tevékenységünk keretében:

  • Hiányosságok és kockázatok feltárása mind Megrendelői, mind beszállítói oldalon.
  • Független, szakmailag alátámasztott álláspont képviselete, akár a Megrendelővel szemben is, ha annak igényei nem voltak összeegyeztethetők a projekt követelményeivel.
  • Kommunikációs moderáció a Megrendelő és beszállítók között: félreértések megelőzése, viták kezelése, együttműködés elősegítése.
  • Szabályzatok felülvizsgálata és javaslattétel az intézmény informatikai szabályozási környezetének frissítésére, kiegészítésére.

Eredmény

Az aktív minőségbiztosítói jelenlét biztosította, hogy:

  • a projektek a megfogalmazott követelményeknek megfelelően haladjanak,
  • a kockázatok időben kezelhetők legyenek,
  • az érintett felek közötti kommunikáció gördülékenyebb legyen,
  • az intézményi szabályozás naprakésszé váljon, támogatva a hosszú távú működést.